Sagan om Tweet

Jag är min egen sol, måne och värld.

Det äter upp dig

Publicerad 2011-05-29 21:04:34 i Allmänt,

Oavsett hur starkt du känner dig finns det alltid något som som tar dig ner på jorden och trycker dig hårt mot marken, du får svårt att andas och rädslan kryper iskallt innanför skinnet. Håller ett hårt grepp om själen och långsamt kyler ner din kropp. Paniken sprider sig och hjärtat rusar och allt du önskar är att det ska sluta....

För mig handlar om tvivel och rädslan att inte räcka till. Stå där och inte duga, att vara bortkastad.
Jag kan stå framför spegeln och veta att jag duger men långt där inne vet jag att det finns ett tvivel att jag kanske inte duger... jag räcker ut min hand men de vägrar ta den för att jag inte räcker till...

Varför låter jag detta få ta fäste i min kropp, varför kan jag inte lita på min egna förmåga att jag är bra som jag är...
sällan får dessa stunder stor plats i mitt liv, min vilja att fortsätta framåt är stark, mitt driv räddar mig varje dag, jag helt enkelt vägrar låta det dra ner mig ... jag älskar att leva för just nu är livet för bra för att låta bli att leva det

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

En etologistuderande som älskar hästar men i smyg tycker är ruskigt kul att pyssla (men bara i smyg)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela